вівторок, 3 січня 2023 р.

«Трагічний, величний і вічний Василь Стус»

6 січня -85 років від дня народження Василя Стуса (1938-1985), українського поета


Що тебе клясти, моя недоле?
Не клену. Не кляв. Не проклену.Хай життя- одне стернисте поле,
Але перейти не помину.
Дотягну до краю. Хай руками,
Хай на ліктях, поповзом – дарма,
Душу хай обшмульгаю об камінь-
Все одно мелішої нема…
До 85 – річчя полум’яного Прометея 80 – х років ХХ століття - Василя Стуса працівники бібліотеки з особливою шаною та вдячною пам’яттю підготували онлайн – декламування «Трагічний, величний і вічний Василь Стус» та презентували книжкову виставку його поетичних збірок.



Відомо, що кожна людина вільна настільки, наскільки може реалізувати своє ego, без будь – якої знижки на умови: «А все те, хто ТИ, що ТИ САМ…»- писав Василь Стус.
Надзавдання, до певної міри навіть гра: «Україна під окупацією? – Нічого подібного! Я є ВІЛЬНИЙ – і тому Україна є вільною, бо вона в мені… І тому правила гри я призначаю свої, а ті, що існують… Оточуючий мене світ не варт того, аби я зрадив себе, зрікся своєї Віри, своєї гідності».
Дружина поета згадувала:
-Валю, ну чому мене не викликають? Зі всіма порядними людьми вже не раз проводили «розмови». Я навіть сам хочу з ними поговорити…













Такий він Василь Стас: непідкупний, незговірливий, безкомпромісний і разом з тим – трагічний, величний і вічний в ставленні до себе як до особистості надсміливої вдачі, здатної сам на сам боротися з системою


Немає коментарів:

Дописати коментар